tisdag 25 september 2012

En favorit i repris!

Det blev lite större än jag trott men vi kör vidare. Vi tillsammans kan bidra och kanske en dag.... En dag!

För snart två månader sedan skrev jag ett mail till en organisation som samlar in pengar till cancerfonden.
Jag ville ha ett rosa armband för bröstcancer och var beredd att betala mycket pengar för detta men jag hörde aldrig något från organisationen och så satt jag här hemma och tänkte att jag ändå ville att något skulle hända så jag tog saken i egna händer. Pengarna ska ju in i kampen mot cancer, varifrån de kommer spelar ju mindre roll.

Eftersom att både Sophie och vår lilla mormor dog på grund av bröstcancer detta året så måste jag göra något i deras namn. Jag bara måste! Inte ska de ha dött i onödan. Det går jag inte med på.
Så därför har jag idag hämtat ut ett paket jag skickat efter och suttit hela förmiddagen med att göra armband, rosa för bröstcancer och med små hjärtan med änglavingar som ska symbolisera Sophie, som den ängel hon nu är, fortfarande med ett hjärta av guld.




Vill ni hjälpa mig i kampen mot bröstcancer skriver ni först ett mail med ert namn och adress till babybambola@live.se, sätter in 100 kr på Lilla Sophie-insamlingen, så skickar jag ett armband.
Ny leverans kommer gå ut imorgon, (eftersom att jag är ledig på förmiddagen).

Först och främst! 
TACK, tusen tack till alla er som beställt armband!
Alla ni som bloggat och delat insamlingen, ni är underbara!
Tack Monica och hennes döttrar för all hjälp.
Tack tack tack Lisa (du vet vem du är) och hennes fina familj för ert stöd.

Det här börjar låta som ett Oscars-tal men jag måste tacka vissa människor.
Även ni fina läsare.
Ni förstår inte hur mycket det betyder, allt det ni gör, era ord, era fina kommentarer och hjärtan...

Så mycket kärlek.

Tack.
Fortsätt dela, kämpa, bidra och lev varje dag...här och nu.

För Sophie Cerbach-Dahl
Vår ängel




10 kommentarer:

  1. Du är fantastisk , vilket enormt jobb du lägger ner! Är så glad över mitt fina armband. Kommer snart beställning på fler! Kram Michelle

    SvaraRadera
  2. Sophie, du fattas oss :,(

    SvaraRadera
  3. Du är så bra Danni! Mormor Ulla och Sophie är stolta över dig!!!
    Vill gärna hjälpa till om jag får, smyckeverkstad hos Dahl's nästa mammafika tycker jag din syrra får dra ihop!!

    SvaraRadera
  4. Hej Danni, jag följde Sophies blogg och jag har även följt din ett tag oxå.
    För mig så var bröstcancer något som bara drabbade andra, tills jag började läsa era bloggar. Det var med tårar längs kinderna som jag läste att Sophie gick bort..
    Jag har aldrig köpt rosa bandet, fråga mig inte varför, förmodligen ren lathet..
    Men idag när jag var i affären för att handla, då såg jag det där rosa bandet, mina tankar gick till både Sophie och till dig Danni.
    Jag vet hur du kämpar, och jag vill att du ska veta att DU gör skillnad.
    Det var med stolthet jag för första gången köpte mitt rosa band och satte på jackan.

    SvaraRadera
  5. HEj Danni! Jag satte in pengar men fick aldrig något armband! skrev till dig på insta... KRam Jenny Persson

    SvaraRadera
  6. Åh vi väntar med spänning på våra armband. Hoppas de kommer snart, vi vill så gärna visa upp dem!

    SvaraRadera
  7. Kan man beställa dina armband när som eller är det bara under oktober månad?

    SvaraRadera